juz me..plain me..mumbling about...ANYTHING ;

jika anda "ter"sesat ke blog ini, tahniah!jgn kata anda, sy pn hairan gak ;p

Saturday 5 May 2012

DEMI MASA...

~Demi masa...sesungguhnya manusia kerugian...~

oh familiarkah anda dengan quote ini?sape yg tak pernah dgr sama ada memang tak pernah dengar kuliah atau baca buku agama, atau memang tak pernah kenal kumpulan raihan. jika benar, sesungguhnya tak salah lagi memang benar anda salah sorang yg termasuk dalam golongan yg kerugian nilah..iysh2

aku rasa ayat ni mmg familiar (bagi kebanyakan oranglah..).
tapi adakah kita sebenarnya benar-benar memahami maksud kerugian kerana masa nih?
aku rasa x ramai org betul2 paham..sebab tu masih ramai antara kita suka buang masa utk pelbagai perkara yg sebenarnya x perlu pun..(termasuklah aku)..

tapi kalaulah kita renung sejenak..betul2 pikir balik, kita akan tahu bertapa bodohnya kita sebab dah bazirkan masa dalam hidup kita, walaupun sekadar satu saat..

cam aku, kalo aku amek masa sekejap berpikir,aku msti slalu nyesal giler atas mende2 bodoh yg tak perlu aku buat yg telah bazirkan sebahagian masa dlm hidup aku.
pastu aku slalu sedapkan hati balik..cakap kat diri sendiri,"yelah...masa tak boleh diundur kembali..yg penting aku perbaiki diri pada masa depan".
tapi kerana aku tahu masa tak boleh diundur balik tulah lagi aku rasa sedih n bertapa bodohnya aku...

sebab tulah kadang2 aku jadi ignorant juga..buat2 tak tahu bile membuang masa atau berlengah2..lupa balik segala kesedaran tentang "jgn buang masa yg berharga" yg sekali sekala muncul tu sebab kalo aku betul2 berpikir aku mesti nyesal camtulah...

eh ape ke bangangnya ini semua?

ok2.bolehkah aku berjanji pada diriku sendiri takkan sekali-kali kerugian sebab masa lagi?

BOLEHKAH?

ok slamat berhujung mggu semua...

No comments:

Post a Comment