juz me..plain me..mumbling about...ANYTHING ;

jika anda "ter"sesat ke blog ini, tahniah!jgn kata anda, sy pn hairan gak ;p

Saturday 6 August 2011

harga persahabatan

da hari ke-6 umat Islam di Malaysia berpuasa hari ini. camne ngan puase org len? puase aku ok..lum bercuti ag (ngan harapan thn ni x bercuti spt juga thn lepas..maka tak perlu terkial2 gnti nnti..hu2). cumanya bulan ramadhan thn ni seakan terasa agk mencabar utk aku..dgn pelbgi mslh tmbh..dgn bdn2 saket2, ngan mslh kewangan, mane nk biasakn diri ngan keje br ag..cam2 mslh yg mls aku nk hurai lebey2 kt sini..

masalah tetap telah berlaku, tu sume dugaan yg Allah da tetapkn utk aku..tp ape yg aku nk tekankn kt cini adalah camne dlm mase yg same gak Allah turut bukak jln utk memudahkn aku menyelesaikan masalah aku-spt kate k.ma..ketika ni, aku rase bersyukur sangat dgn adenye kwn yg baik padaku-k.ma, huda, jian..dorg ni ngan baik atinye begitu byk tlg aku..kalo dorg x pedulikn aku, camne la aku nk handle sume nih..ngan famili yg jauh di mata..

time2 kite susah camnilah kite kenal corak kwn2 kite yg sebenar.sape yg mmg betul2 shbt sejati, sape yg sekadar shbt ketika hepi, dan sape sebenarnye yg bermuke2 dan mengambil kesemptn menikam kita ketika kita susah..betullah..sahabat yg baik juge satu rezeki dr Allah. sahabat yg tul2 iklas syg dan amek berat psl kite bknlah sesuatu yg tak dpt kite beli2 walaupn kite ade byk duit.x gtu?hu2..

sayangilah org yg menghargai dan menyanyangi anda seadanya tanpa syarat..dan lupekn saja mereka2 yg tdk ikhlas pada anda..sbb mrk ni xkan bwk anda ke mane2 pon walaupn anda saygkn mrk..hu2..pesanan khidmat masyarakt utk ptg2 gini..aku jnji aku akn layan kwn2 aku ngan lebey baik pasnih..hu2

k, la..maleh bebel pnjg..mari enjoy cuti weekend yg pertama sejak kerja (n aku still x perlu msk tnggl mkn jer..superb x?beruntung gak aku niyh..hu2)

regards,
cik aa =)

No comments:

Post a Comment