juz me..plain me..mumbling about...ANYTHING ;

jika anda "ter"sesat ke blog ini, tahniah!jgn kata anda, sy pn hairan gak ;p

Sunday 22 May 2011

jadik enumerator

bertuah idop berkawan ye?kdg2 menerusi kwn2 lah kite berpeluang try mende2 baru-cam tmpt mkn baru, lokasi piknik baru, tmpt hangout baru, bf/gf baru bla3..so dlm kes aku lately nih, keje baru, jd enumerator nilah.

ni mmg 1st time sungguh aku wat keje ni.kire "saya budak br blaja sungguh la". thanx to membe aku cik sha yg tlh sudi invite ak lps slh sorg drpd calon asal x dpt g lak last2 minit. so pe yg x jd rezeki org len 2 jadi la rezeki aku. same la cam rezeki yg x jd milik aku akn jd rezeki org len,yg mgkn org tu lbh perlukn mende 2 dr aku. so jgn la marah2 sgt yer kalo kite x dpt ape2 yg kite nk.de hikmah tuh..

blk smule pd citer jadik enumerator td..enumerator ni kejenye cam lbh krg researcher la g2..tp xla susah sgt..soklan2 da disediakn, juz g collect data jer. susah x susah la, keje nk collect data ni mencabar juge..he2.lokasi projek ni kt mlake-sbb target responden adlh kaum minoriti kt c2 cam portugis (kalo ak dpt questionnaire ni awl2, aku ley dpt 3 responden kt bentong jer xyah g jauh2..ngeh2..tp yg mude2nye portugis kacuk la, mak ayahnyer yg ori da overage da plak =p), chetti ngan baba dan nyonya.

scr keseluruhan aku mmg rase sronok la wat mende ni walaupn br 1st time wat n terkial2 byk ag kn. geng2 len yg terlibat pn besh-abg roslan, abg razali, sha, syafiq, azrul, malah dr tarmizi pn happening juger. kalo pasal tmpt tnggl, mkn minum etc pn jgn citer la, lbh dr yg aku expect pd mulenye. aku mmg x taw ape yg nk dijangka sbb tu aku angkut beg beso cam nk lari dr umah 2,sbb byk gak mende aku bwk.kalo aku taw camni kemudhn yg de, aku bwk beg skola adk aku jer, dlm walet pn letak 10 hengget suda.hu2..kire ala2 keje smbl melancong la.

okai..tu jelah nk tulis..maleh beleter pnjg.kalo de rezeki diajak g lagi, Insyaallah aku nk g..he2..byk berjalan, luas pemndgn n byk la mende br kite ley blaja kn..tu pn kalo dpt peluang ag (arap dpt) la..he2

yg benar,
cik aa =)

No comments:

Post a Comment