juz me..plain me..mumbling about...ANYTHING ;

jika anda "ter"sesat ke blog ini, tahniah!jgn kata anda, sy pn hairan gak ;p

Wednesday 25 May 2011

Satu hari di library

okay, bayangkn anda sedang meneliti sebuah skrip drama ye..teng..teng..teng..

aku berjalan masuk ke dlm library. lepas letakkan payung di blk simpanan, trus menuju ke kaunter utk memulangkn buku yg telah dipinjam. aku lalu disapa ramah oleh pembantu library tu.

pembantu library: nk pulangkn buku ye dik?
aku:aah =) (sambil menghulurkn buku tersebut)

pembantu library pn tercari2 di barisan kad2 kuning. aku ni plak ngan bek atinyer (ngek pn ade gak) dgn niat nk senangkn keje pembantu library tu pn berkata..

aku:kad saya kaler merah..
pembantu library: ooo..yeke? (kemudian menukar carian beliau ke barisan kad2 merah)
aku: apa beza kad merah ngan kuning ye? (aku kn sentiasa dipenuhi rase ingin tahu..tp tu juge la kdg2 yg wat aku terkantoi..hu2)
pembantu library:kad kuning tu utk dewasa. tapi awk belum umur 20 tahun kn?x la pki kad ni (HAHAHAHA dlm ati..ngeh2 ;p)
aku:errk..kalo da berumur lbh 20 tahun pulak camne?
pembantu library:oo..bile da cukup, tuka la ke kad kuning ye..bayar 3 hengget.

ni adelah senario ringkas yg berlaku kt aku di library pg td..bayangkn la da brape tahun aku gune library tu, baru skrg aku taw peraturan ni. maksudnye aku da gune kad merah tu scr haram slame 4 tahun la..muahahaha..x sangka, aku ni nmpk cam masih mude remaja ye?haha..perasan x boley blah.. walhal die da suspek aku da lebey umur sbb tu awl2 die cr kt bhgn kad merah ;p pepn, die sorg je yg wat cam2, librarian lain direct jer cr kt brsn kad merah..ngeh2

apepn, adakah aku akn menukarkn kad aku yg da dipakai sejak zmn skola rendah tu ke kad kuning skrg?mmm..mungkin la kot..aku kn berintegriti?huhuhu ;p alah..lgpn 3 hengget je pn..anggaplah duit seciput tu ley la tmbh sket2 dana buat membeli ape2 buku baru kn?hu2..

dlm pade tu td aku terjmpe lak ngan buku vampire diaries. aku bkn la excited ke ape jmpe buku ni, bukan juge kerana aku peminat tegar siri tv ni (tgk2 la tp xla jd kegilaan). adik aku ye minat teramat siri ni. cume yg wat aku cam sket teruja sbb satu ketika dl tgh aku ngan adk aku jln2 kt MPH Alamanda Putrajaya, terjumpe buku2 ni. ade gak la adik aku kecek soh aku belikn..err..tp sbb xla terlalu minat maka xla aku laburkn duit utk beli buku tu. so skrg, amek la ko, ley bace bk ni scr free..aku da siap pnjmkn pon gune kad die..ngeh2..

ok, letih taw kalo membebel pnjg2 ni..tu jela nk citer.chioww..

yg benar,
cik aa ;)

No comments:

Post a Comment