juz me..plain me..mumbling about...ANYTHING ;

jika anda "ter"sesat ke blog ini, tahniah!jgn kata anda, sy pn hairan gak ;p

Monday 9 May 2011

video yg baru habis saya tonton (9)

okai, lame x mereview video eh..x bukak tenet=x tgk video la gak.so kembali aktifnye aku melayari internet bermakna kembali aktif gak aku menonton video..he2..so kali ni aku nk mereview dua citer iaitu:

1) HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA



ape?baru tgk citer ni?ketinggln zmn sungguh aku ni yer? T_T..tp itulah hakikatnye, aku br nk tgk citer.mmg la aku de hajat nk tgk kt panggung, tp krn ade je penghalang,jd x dptla..

apepn citer ni bg aku xley dinafikn ag sbg best dan jatuh dlm kategori filem malaysia yg boley dibanggakn. walaupun aku dpt perkhabaran bhw filem ni sekadar mengutip sekitar 6 juta jer di malaysia (yeker?tp mujur la jugak dlm ms yg same aku dgr kutipn tayangn seluruh dunia adlh 23 juta-kire untung la kru production wat filem ni kn..).

citer ni mmg da ditygkn kt astro first, tp sbb aku xde astro, maka kene la tgk kt tenet kn..asalnye citer ni mmg ade diupload di youtube, tp kemudian telah diremovekn oleh pihak kru studios..apepn, altenatif len msh available (kru studio-x psti pihak anda alert atau tak ni.hu2). kpd yg masih belum menonton citer ni n teringin nk mendownloadnyer, boley dptkn kt link kt bwh ni:

http://zulmovie.blogspot.com/2011/04/hikayat-merong-mahawangsa-2011-hdtvrip.html


satu yg aku suke sgt ngan citer ni adalah ianya merupakn filem ADAPTASI dr karya sejarah yg telah berjaya divisualkn dlm bentuk yg menarik dgn cemerlang sekali. kalo biasa streotaip org kate filem berunsur sejarah kt malaysia ni boring, aku rase filem ni berjaya menepikn streotaip tu.

selen drpd adenye hero hensem dan muscular (stephen rahman hughes) dan pelakon2 ensem/lawa len, citer ni pn bg aku lengkp adunan humor (yup, filem ni byk unsur humor taw), aksi dan jln citer yg teratur n x meleret2. cume kalo bab romantik, aku ase kureng sket sbb x brape terase keserasian antara pelakon. mksdnye kurg feel la rasa cinta n attraction antara 2 karakter yg terlibat. tp bg aku sume 2 x la mencacatkn filem nih. walaupn org dok sebok cr kelemahn filem ni, scr overall, aku rase filem ni best. soal ketepatn fakta dan sebagainye, who cares?ni bkn filem dokumentari pon..so drpd 5 bintang, aku bg 5 BINTANG utk citer nih.nyesal plak rasenyer tak dpt tgk kt panggung.


2) A MOMENT TO REMEMBER




camner aku ley terjmpe citer nih?sbb kt gamba yg tertera pd video tu mukenyer cam tiz zaqyah kn?so aku pn klik la pd video tu. x sia2 tindakan aku tu sbb citer ni mmg besh la..tumpah gak la air mata wanita aku ni. lakonan pelakon2nye mmg mantap, storyline pun bagus. maleh citer pnjg, sile tgk sndri kt youtube or mysoju or dramacrazy.net. nasihat aku, sile sediakn sekotak tisu sblm menonton citer nih (perigtn utk guys jugak taw-x mustahil anda akn tersentuh dan mengalirkn air mate gak-kisah benar nih). lg besh, sediakn gak sepeket kacang or keropok ikan smbl nonton nih..he2. drpd 5 bintang, aku bg filem ni 5 BINTANG gak.

k lah, sekian jer utk kali ni, selamat menonton =)

regards,
cik aa ;)

No comments:

Post a Comment