juz me..plain me..mumbling about...ANYTHING ;

jika anda "ter"sesat ke blog ini, tahniah!jgn kata anda, sy pn hairan gak ;p

Monday 30 May 2011

Kenduri aqiqah amsyar

ank sedare aku yg ke-2 ni da berumur 11 ari pun ari ni, baru skrg aku nk post citer pasal die?betuah punye mak sedara.muahaha..sowi la amsyar (atau name penuhnya nafiz amsyar), mokde cbuk jer..agipun mokde baru jmpe amsyar jumaat lepas so takde ape nk ditulis.

mmm, anak sedare aku ni slamat dilahirkn ari khamis 19hb mei lepas-ari yg same aku gerak ke serdang utk keje enumerator ritu. sbb tu la aku tak berkesempatan ag nk tgk die smpi la jumaat tu. kebetulan lak soknya 28hb mei ari sabtu, kenduri aqiqah utk die dibuat kt umah aki sblh ibu die. walaupn kenduri dibuat kt kg, tp kambingnye tetap diimport dr bentong..hu2..terima kasih kepada ustaz taliban (aku serius lupe name betul die), segala kerja2 uruskan kambing ni boley digantung harapkn pd beliau, drpd urusan cari kambing, sembelih, bersihkan, siang, hatta masakkan sekalipun. masakan die marvelous lak tuh. mari berharap die masih kuat dan sihat ketika aku lahirkn anak lak esok..hu2

Alhamdulillah, walau camne masalah pn yg de sblm 2, kenduri da pn slamat selesai dijalankn ngan jayanye. cume rambut amsyar je yg x abes dicukur ag dan dihantar utk ditimbang kt kdai emas. mak2 sedarenye lak pas kenduri snmpt ag menghavockn dr ngan pergi karok kt lipis. eh, best weh..da la murah (10 hengget sejam), blknye lak ok la besa.siap abg tu bg 2 lagu extra ag. tmbhn ag, sbrg aktvt bersame sepupu2 girl aku slalunye sgt menyeronokkn pn (sbb xla segan kite nk pulun camne pn lagu tu or nk jage attitude ke mende). hajat ati nk cari ayam goreng kt pasa mlm benta pas2 terpaksa dibatalkn sbb kitorg terlebey mase lak berkarok..hu2. kpd yg ke lipis n rase nk try, ley la g. name pusat karaoke tu Rasa Sayang yer. milik bumiputera ag.

skrg baby amsyar da pn berada di umah aku.aha..bermula la kembali job aku jd babysitter kn. tak kisah, suke ag ade. cume yg wat aku skit cuak mulenye, baby amsyar ni terlampau kecil (mase lahir beratnya hnya 2.5kg, selepas seminggu berat die masih x byk berubah). skrg da ok cume aku masih lum try mandikn die. utk ampu die pn aku suke alas skali ngan bantal, x gune tgn shj. xpela, walaupn kecik, die tetap kiut sgt. amsyar pn seorg baby yg tak byk kerenah (kecuali mase mndi die suke nangis sket) n sgt manja (suke merengek bile diletak dan cepat2 diam bile ade org angkat dan dukung die rpt2 ke dada.

okai la..smpi cn je aku nk menceceh menulis. adenye baby di umah bermaksud kurgnye mase nk melayari tenet, so maleh nk membebel pnjg.hu2

mokde kiut,
cik aa ;)

No comments:

Post a Comment