juz me..plain me..mumbling about...ANYTHING ;

jika anda "ter"sesat ke blog ini, tahniah!jgn kata anda, sy pn hairan gak ;p

Tuesday 3 January 2012

Sepagian bersendirian..

kadang2 aku tertanya2, bagaimana org len boleh merancang dengan baik atau bijak cara untuk menghabiskan masa terluang yg mereka ada..sbb pernah juge aku smpi ke satu tahap, aku buntu nk buat ape bile tibe2 aku dikurniakan masa lapang yg byk di luar waktu kebiasaan..bila "tiba-tiba" ade mase lapang, maka "tiba-tiba" juga kite rasekn kite x boleh nk isi masa lapang tu ngan aktiviti yg same dgn yg kite isi di masa hujung mggu (sbb cuti hujung mggu adalah masa lapang yg rutin, bkn masa lapang "tiba2")...eh ape ke aku ngarut ni?

oklah..ape2lah..
jd sementara masa aku digantung x bertali ni, aku pun buntu nk buat apa..cumenya pagi td (sebenarnya die da bagitahu aku dari ptg smalam pon)kwn aku telah membuka laluan tanpa perlu aku rancang2 lagi apa yg aku nk buat utk hari ni..kire2 cam aku telah di"paksarela"lah teman die pegi audit..(aku x kisah pon sebenanye..rela jer)

jadi bagaimanakah aku telah menghabiskan masa lapang aku yg bkn rutin hari ni?
xde yg menarik pon..
aku tetap menghabiskannya dgn sepagian bersendirian...
cuma bezanya aku menghabiskan masa bersendirian tersebut di tempat baru..tu je..haha..eh kire terer la tu..kuar dr lingkungan kebiasaan gak tu namenye kn?sbb aku buat mende aku bese (baca buku) kt tempat baru..

cube teka aku lepak mane? kt surau Giant Bandar Kinrara tu je pon..

aku bukanlah x biasa sgt ngan area puchong, it juz inilah pertama kali aku pergi pasaraya beso Giant kt bandar kinrara tu.. kire buleh la tu,dpt juge aku abeskan masa baca satu buku di tempat baru berbanding atas katil aku sendiri..xpe la xde katil xde tilam, golek2 pun atas tikar getah jer, tp surau tu sunyi,xde org dan xde gangguan..ade aircond lagi..so lepak2 bersendirian di situ smbl baca buku tetap dirasa membahagiakan..hu2..mmg guu la kn "kebersendirian" dgn "kesunyian"..kdg2 lebih nikmat bersunyi-sunyi camni drpd bersama ngan ramai org tp dlm ati sebenarnya tetap rasa bersendirian..

pas abes baca buku, aku turun mkn kt foodcourt..ok gak la foodcourt die..mengenangkn lame x mkn sizzling, so aku oder la mee ayam cendawan satu..sedap juge nyum2..yg bestnyer, cili api (aku rase cili siam jer tu sbb xla pedas sgt)yg die bg sebagai side dishes tu die kisar dan die campur ngan bwg putih dan sket halia yg juga dikisar gak..kombinasi yg mantopp utk dimkn bersama mee sizzling aku yg panas2 tu..hu2...rase nk pegi tambah lg dua tiga piring cili tu tp takut lak nk tinggalkn mknn aku..kang org dtg kemas lak melopong aku..yela, aku kn sorg2 sape nk tlg tengok2kan mknn tu..da tinggal camtu bkn x mustahil pekerja bangla tu igt aku da abes mkn da kn..kalo die da lame keje kt malaysia ni tentu die da taw kt sini bkn satu kepelikan tebiat org malaysia x abeskan mknn yg dibeli..mewah makan la katekan rakyat malaysia nih..

seronok weh makan sorg2..ko tak perlu jaga etika..x perlu dgr org len ckp..x perlu pikir ape nk ckp ngan org..boleh ambil seberapa byk mase pun yg ko nk utk menikmati makan..sambil2 mkn sambil tu boleh berfikir mende2 yg berfaedah sket..haa..best tak..

pas mkn, aku jalan2 la explore giant yg boleh tahan besor seperti namanya tu..baru dlm ati aku berniat nk bwk sepupu2 aku yg tinggal kt puchong intan tu jln2 kt sini, tapi bile aku masuk dlm giant tu sendiri (pasarayanya yg sebena la, bkn kdai2 sampingan kt situ) terkejut aku ngan kualiti brg2 yg dpamerkan..drpn mknn hinggalah ke kosmetik, sume kotor2 berdebu belaka..mcm barang2 kt tempat yg baru lepas kene banjir..nape begitu?aku pon x tahu..pekerja2nya pun td aku tgk tgh sibuk2 dok lap brg2..tp da barang2 kt situ bkn sikit n sume pon dlm keadaan yg same, aku wonder gak mampu ke kudrat pekerja2 tu nk abeskn lap brg2 kt giant yg gedabak tu..n da tgk brg2 die camtu,of cos la aku xkan beli brg kt situ kn?kensel nk bwk adik sepupu dtg..belambak ag pasaraya kt area puchong taw..

k la..bile da kembali bersua ngan katil aku ni dtg le da rase nak tido tu..
k bye

No comments:

Post a Comment