juz me..plain me..mumbling about...ANYTHING ;

jika anda "ter"sesat ke blog ini, tahniah!jgn kata anda, sy pn hairan gak ;p

Friday 16 December 2011

Imprint on someone...

"u had no idea, how much i wish i could imprint on someone..being unwanted is not alien to me"-or lebih kuang begitulah ayat leah dari filem twilight yg terbaru ni, breaking dawn-part 1. Aku dah x begitu rasakn kehangatan aura edward-bella-jacob kali ni pas nonton filem tuh, tp aku lebih terkesan ngan kata-kata leah seperti di atas..

apa yg aku cb nk smpikan di sini, sume org nk rasa diri mereka diingini, kehadiran mereka dirasai, kewujudan mereka dihargai oleh org lain..camtulah..tul x? sbb bile org lain menghargai kehadiran kita, atas satu sbb yg aku sndri tak tahu nk jelaskan camne, boleh mendatngkan kebahagiaan kpd diri kita..

aku amek cth mudah cam apa yg berlaku kt aku semalam la..aku menetap kt kolej keris mas, ukm wat masa ni (ini bkn rahsia lagi..hik)..kalau masa belaja pun aku jarang2 membeli makanan di cafe kolej, apatah lagi la masa da keje ni kn..hi2..namun yg pelik bin herannye tu, x sangka keberadaan aku yg jarang-jarang ni dpt dirasai jugek oleh tokey cafe tu ngan sorg dua pekerjanya..smalm aku tergerak ati la nk singgah beli keropok lekor (keropok je pon..)tup2 ketika aku nk bayar, pakcik tu boleh tnya "lama tak nampak awak kt sini..ade la lebih kurg sebulan yer..."

aku tak taw nk bereaksi camner waktu tu..dlm ati aku: "pakcik kenal saya?pakcik boleh taw berapa lame sy x jenguk muka kt cafe? pakcik cam muke saya, walaupn sepanjang sy dtg sini blk, ade la juz beberapa kali sy g cafe?pakcik seriously?seriously?"-lebih kurang begitulah..n suprisingly, walaupn juz pakcik cafe yg igt aku, aku berasa hepi pastu, ats sebab yg aku sendiri pn tak dapat nak jelaskan..hik2..

Tu baru pakcik cafe tu..bayangkan prasaan kite kalo kewujudan kite tu terkesan di hari orang2 yg kita sayang, yg kita suke, yg kita admire?? bayangkan ketika kita igt org yg kite admire tu x perasan pon akn kehadiran kita, tup2 satu ari die igt baju apa yg kite pakai haritu, kite suke simpul rambut gaya camne,or puji baju yg kite pakai ari ni cantik..ha..tak ke bahagia rasenye diri?hik2..

sume org mahu rasa diri die diingini..sume org mahu kehadiran dia boleh memberi kesan di hati org lain (sume orang yg normal lah..i guest..)dan sume org benci bile org len berjanji ngan kita, dimungkiri plak, seolah-olah kewujudan kite tak penting utk die..

hidup ini banyak juge misterinya..ada perkara yg seberapa tinggi pun level IQ or EQ kita (eh aku bab EQ ni mmg lampi sket, sbb tu susah kot?? ;p), tetap susah utk difahami..ada org yg bertindak seakan-akan ambil berat pada kita,tp pada akhirnya kita tak tahu adakah dia benar-benar pedulikan kita..dan kita sebenarnya takkan pernah tahu siapa sebenarnya di sekeliling kita yg sedang memerhatikan kita dlm diam,yg hanya mengambil berat dr jauh...atau kita susah utk mengenali, sblm masanya kite terkena, siapa yg kelihatannya sgt baik dgn kita, tp sebenarnya sedang menanti masa utk menikam kita dr belakang...

pesanan khas: Buat org2 di sekeliling saya, jika anda menyanyangi saya, ambil berat, suka perhatikan saya, malah membenci saya sekalipun..berterus teranglah..maklumkan pada saya, spt pakcik cafe di atas..percayalah..saya amat menghargai perasaan kalian..hihi... ;p

ok..slamat berhujung minggu =)

No comments:

Post a Comment