juz me..plain me..mumbling about...ANYTHING ;

jika anda "ter"sesat ke blog ini, tahniah!jgn kata anda, sy pn hairan gak ;p

Tuesday 28 February 2012

membebel..

aku baru balik.. and aku letih SANGAT SANGAT SANGAT..kenapa pun aku tak taw..
Bila aku letih camni, mula la datang angin aku nak membebel tak tentu pasal.
tapi aku paham, xde sape akan sudi dengar kita membebel.apa kau ingat kau sorang je letih?kau sorang je ada life drama?
sebab itulah gunanya blog..ko punya blog kau menceceh la sesuka hati kau..hu2

tempat kerja baru aku nih kalau banding2 ngan tempat lama, mmg la byk pro n cons nya..aku paham..tiada yang sempurna di dunia ni.
cuma aku rasa susa nmpknya nk adjust cara kerja tmpat dulu ngan tempat baru.
aku tak tahu berapa ramai yg bley paham perasaan aku ni. bayangkan aku masuk 8.30 pagi, sampai la aku kuar blk 5.30 ptg, aku akn duduk saje kt kerusi ngadap komputer n menaip tak sudah-sudah. tak bergerak gerak. dok jela kat citu mengejar beribu-ribu dcs tuntutan nk dibuat.lenguh bahu, pinggang, mata aku semua.

banding dgn kerja aku sblm ni yg mmg byk aku bergerak..dari setingkat pegi tingkat lain. n byk juge pegi outstesen mana2..or meeting mengejut mahupun tak mengejut..jadi bila dpt keje kene duduk tegak n fokus memanjang tak henti-henti ni, aku mula la pening2 lalat. letih weh..letih minda...

lagi satu, tempat baru ni sulit sgt. pergerakan aku terbatas so aku x bebas meneroka sesuka hati aku. ini sgt la berbeza dgn jiwa aku yg mmg suka meneroka" ni yg boleh aku praktikkan di tempat lama dolu..hu2...

apepun, yg pasti aku masih tak begitu ramah dgn rkn sekerja kat situ. i am a loner ok T_T sob2..
tapi agak menghairankan juga bile ramai org begitu bersemangat nak mengajar aku segalanya.. atau mungkinkah sebenarnya lebih kpd nak aku buat segala-galanya? eh2..x baik buruk sangka tahu...

oklah balik kpd citer loner td, krn aku mmg sengsorg saja kebnykn masa, maka aku pn akn g lunch sengsorg jela. itu bukanlah masalah besar sebab aku mmg da agk familiar ngan kwsn ni. i know where to eat and where to pray. eleh, bkn jauh mana pun dr tempat dulu. masih dlm kompleks yg sama cuma bertukar bahagian. tu je. cuma ni suratan atau kebetulan ke, aku sgt slalu terserempak ngan kumpulan guy yg ramai setiap kali aku turun ke cafe atau berjalan ke mana2.. eh dari mana korg dtg ha? n paham2 jela bile pompuan jln sengsorg di depan/sebelah kawanan lelaki-lelaki "gagah" yg ramai.. aku rase sgt segan weh...

ok..angap sajelah aku poyo di sini. tapi seyes. aku mungkin boleh jadi ramah bila aku mahu, juga boleh jadi tak ramah bila aku mahu. tapi hakikat sebenanye yg susah aku nk sangkal, aku ni pemalu weh sebenanye.. wuwuwuwuwuuu.. seyessss... jadi tolongla...yg herannya, dulu aku rasa aku xla sekronok spt skrg...

apa pun, mungkin aku penat..mungkin aku loner...tapi bagus juga macam ni. aku tak perlu jaga hati sesapa. aku jaga diri aku sndri je. lagipun x la teruk sgt. kedudukan meja aku dkt dengan blk rehat kot. ade peti ais besau, toaster, tea set, tv ngan microwave lagi tu.. x la teruk sgt utk lepak sorg2 sekalipun kan..

da la..letih aku membebel kat cini...chiowww...aku nak kene kuar g jmpe owner uma baru.harap die tak bebel panjang. aku letih weh..dgn nk kene ciapkan transkrip ag..wuwuwuwuu.. bertabahlah cik aa.chaiyukkkkkkk

2 comments:

  1. Da mcm karangan weh... Menitik air mata aku membacanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko bace abeh ke?cam kureng percaya saja..kikiki..neway air mata aku pon menitik bile baca semula..sebegitu tekanankah aku tadi?agknya sbb aku lapa kot?aku rase skrg minda aku okeh je pas mkn..kikikuuu =p

      Delete