juz me..plain me..mumbling about...ANYTHING ;

jika anda "ter"sesat ke blog ini, tahniah!jgn kata anda, sy pn hairan gak ;p

Thursday 17 March 2011

Book that i recently read (3)

Spt yg telah aku nyatakn dlm post sblm ni, kali ni aku akn menulis psl review buku lak.mmm..dlm masa aku sedang menulis ni, kakak ipar aku sedang berada di hospital dan mungkin akan bersalin pada bila-bila masa terdekat ni.so besar kemungkinan post akan datang adalah berkait dgn kehadiran anak sedaraku yg pertama ni..hu2..so,stay tuned ok?eh..cam rncgn tv lak.k,kembali kpd review buku.buku yg baru aku abes baca kali ni adalah:

THE UNDOMESTIC GODDESS by Sophie Kinsella


Aku rasa ni merupakan buku yg ley tahan popular yg dihasilkan oleh penulis yg ley dikatakan popular gak. antara karya penulis ni yg aku taw da diadaptasikn ke filem adalah berjudul confession of the shopaholic (forgive me if that title is wrong). sebab apa aku ckp buku ni popular? sbb kt depan muka buku yg diterbitkan oleh Black Swan ni ada ditulis yg buku ni adlh "number one bestseller"-quote ni slalu berjaya menjadi daya penarik aku utk memilih buku yg ingin dibaca..hu2 ;p

Buku ni mengisahkan ttg sorg peguam muda bernama samantha sweeting. die ni merupakn sorg lawyer yg terer dan cerdik-lulusan terbaik dr cambridge, ade IQ 158, dan bekerja (malah hampir2 ditawarkn patnership) di salah satu legal firm paling meletop kt london tu.tup tap tup tap dlm sekelip mata dia bertukar profesion kpd sorg housekeeper lak ats satu insiden yg tak disangka2..rupenye ade sorg lawyer senior yg korup dlm firma tu yg wat naya die, smpi die dituduh cuai hingga menyebabkan kehilangan 50 juta duit clien firma tu. akibat insiden tu, die dipecat camtu je dari firma tu.

samantha ni sorg yg perfectionist dan teramat bekerja keras utk jd patner dlm firma tersebut smpi memang takde masa la utk diri sendiri.punya la dedikasinye die ni pd profesion die.. kire bile jadi insiden/kesilapan x diduga camni, impak kecewa, takot n bengangnya x dpt ditanggung la si samantha ni-membawa die kepada melakukn perbuatan tak disangka-hingga membawa die kpd kehidupan baru yg juge x disangka2..

Apa yg berlaku selepas tu?apa mendenye kehidupan baru yg tak disangka-sangka samantha tu? bahagiakah die ngan kehidupan baru tu?adakah die dpt menuntut bela atas penganiayaan yg dilakukan ke atasnya tu?dan jika ya, adakah die akn kembali bekerja kt legal firm tu? kene la baca sndri kn..baru la feel kn..hu2

Bg aku buku ni mmg la sgt menarik..kalau diadaptasikn ke filem pun msti menarik-aku msti nk tgk..hu2..drpd 5 bintang, aku bagi buku ni:
-
-
-
-
- 4 BINTANG

silalah baca buku ni kalo korg jmpe. spt yg obvious kt gamba kt atas ni, aku pnjm library jer. tp kalo x jmpe kt library anda, x rugi pun sekiranya anda membeli sndri buku ni di mana-mana bookstore.

ok..slamat membaca..jdkanlah membaca budaya kita..hu2

xoxo,
cik aa ;)

No comments:

Post a Comment