juz me..plain me..mumbling about...ANYTHING ;

jika anda "ter"sesat ke blog ini, tahniah!jgn kata anda, sy pn hairan gak ;p

Sunday 6 March 2011

video yg baru habis saya tonton (3)

kalo nk iktkn video-video yg telah aku tonton, aku kene post setiap ari la review ni. tapi memandangkn aku maleh la asyik nk kene menulis review psl video jer, jadi tidak la aku berbuat demikian. neway, sementara aku ngah buffer sumer part utk movie khurafat sblm ianya diremovekn ats alasan hakcipta, aku pon menulis la kejap kt sini.

dlm mggu lepas, aku telah menonton 2 citer dr jepun. 1 drama satu movie.kedua-duanya touching love story, dan kedua2nya melibatkn cinta yg terpisah sbb pasangan mereka mati sakit. ala2 a walk to remember gitu..citer2 tersebut adalah:


KOIZORA/SKY OF LOVE




- drama ni kawan aku, sha yg suggest soh tgk. tacing katenye. pndpt aku, yup, citer ni tacing. dan yup, berjaya la menumpahkan brg sebaldi dua air mate aku kt episod akhir tu. citer ni menarik, tp mgkn ada satu dua unsur dlmnya yg kite masyarakat malaysia ni jgn tiru k? remaja jepun ni liberal sgt agaknye. berbeza sket ngan citer korea, seks, apatah lagi utk remaja yg br berusia 16 thn, masih lg dianggap taboo. malaysia apatah lagi.jd yg baik buat teladan, yg kurg baik jgn ditiru ye? ;)


I GIVE MY FIRST LOVE TO YOU




- Dah tgk citer Koizora, membawa plak aku aku kepada filem ni atas suggestion seorg pen"ngomen" kt video citer tu. kpd yg pernah tgk Hanazakarino, anda boleh perasaan beberapa muke pelakon citer tu dlm citer ni-heronye adalah sekime dlm citer 2, manakala ayah hero adlh ayah kpd sano. ade gak ex gf nanba senpai dlm ni. heroinnya pula adlh heroin yg sama dlm citer hana yori dango, cume dlm ni die lawa sket..hu2..same cam citer koizora, citer ni pn ade sket unsur yg kite x patut tiru k? video kt ats ni adlh first part kpd movie tersebut.uploadernye upload smpi part 9 jer.utk tgk part terakhir, kene pegi ke laman dramacrazy.net dan cari Boku no Hatsukoi wo Kimi ni Sasagu dan tgk kt situ. Kalo nk tgk sume episod kt laman ni pon ley gak.neway,aku suke laman dramacrazy.net ni.mmg alternatif yg bek utk laman mysoju memandangkn byk video kt mysoju tu yg broken atau lembab melampau.Peminat-peminat drama/filem korea, jepun n taiwan patot taw lmn ni..he2..


ok,slamat menonton =)

xoxo.
cik aa =)

No comments:

Post a Comment